تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی - مهم‌ترین کلمه‌ای که یک فروشنده باید به هر مشتری بالقوه‌ای بگویند

مهم‌ترین کلمه‌ای که یک فروشنده باید به هر مشتری بالقوه‌ای بگویند

نویسنده : سارا عرفانیان جمعه 13 آذر 1394 10:33 ق.ظ  •    ارسال شده در: کسب و کار و تجارت

اگر یک حقه کوچک وجود داشت که هر رابطه مبتنی بر یک بازاریابی و یک پیشنهاد فروش را درنهایت به مقصود نهایی فروشنده نزدیک می‌کرد، چه می‌شد؟ مطمئناً موفقیت چشم‌گیری نصیب شما به‌عنوان یک فروشنده می‌شد.

 

مشکل اصلی این است که مردم اغلب تمایلی به صحبت کردن ندارند، یا خیلی به موضوعی مشغول هستند یا هزاران هزار دلیل دیگر که منجر به از بین رفتن یک رابطه مبتنی بر فروش قبل از حتی شکل گرفتن آن می‌شود. البته غیر از عواملی که علیه یک فروشنده هستند، یک فروشنده باید خریدار بالقوه‌ای را پیدا کند که در درجه اول با وی صحبت کند، سپس از برخورد آنها خوشش بیاید یا حداقل ناراحت نشود و سپس اقدام به خرید یک محصول یا خدمت از آن فروشنده بکند.

 

کار سختی است . . .

 

شاید هم نه . . . با قدری فکر و بررسی می‌توانیم ببینیم که یک فروشنده خیلی هم از ایجاد یک رابطه اولیه با مشتری بالقوه دور نیست. چرا که به‌راحتی می‌تواند با استفاده از یک کلمه مناسب و ضروری اولین جرقه برقراری ارتباط را در مسیری جدید قرار دهد:

 

“متشکرم.”key-to-success-sales-people-sales-career

اغلب چند بار در روز در روابط خود با مشتریان بالقوه قبل از خرید آنها از این کلمه استفاده می‌کنید؟ اغلب اصلاً استفاده نمی‌کنید، درست است؟ همین می‌تواند یکی از دلایل عدم موفقیت شما باشد، امتحان کنید!!!

 

تشکر کردن ساده‌ترین راه برای نشان دادن احترام است. این کلمه یکی از اولین کلماتی است که ما در کودکی یاد می‌گیریم که در فرایند فروش هم تأثیر بسیار زیادی در روابط ما دارد، و اما دلیل آن:

تشکر کردن شما مقبول‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

در دوره کنونی، فرایند فروش بیش‌تر فرایندی رابطه محور شده است. همان‌قدر که خریدار باید محصول یا خدمت موردنظر را دوست داشته باشد، باید فرد فروشنده را هم دوست داشته باشد و به عبارتی در نظرش فردی قابل‌قبول به نظر برسد.

امروزه تأثیر ارتباط بسیار فراتر از خودفروش است و در واقع تا زمانی که این فرد همچنان مشتری شما باقی است، باقی بوده و تأثیرگذار است. این بدان معناست که فروشنده و خریدار باید برای مدتی با یکدیگر همکاری داشته باشند –  پس بهتر است برای هم قابل ‌قبول و پذیرش باشند.

نکته کلیدی؟ اینکه تشکر کردن از مشتری به معنای قدردان بود شما نسبت به زمانی است که وی در اختیار شما قرار می‌دهد و در واقع حمایتی که با این کار از برند شما به عمل می‌آورد.

 

 

تشکر کردن موجب بالا رفتن عزت‌نفس شما می‌شود.

بطور خاص می‌توان این فقط شما نیستید که از این تشکر کردن سود می‌برید. بلکه مشتری هم به همین نسبت سود می‌برد.

در فرایند فروش قدردان بودن و تشکر کردن، به مشتری بالقوه کمک می‌کند تا مراحل سخت فرایند فروش را بهتر و راحتر طی کند. چرا که به هر حال در این بین در حال هزینه کردن و عبور از نقطه درد مشترک بین تمامی خریداران می‌باشد.

از مشتریان بالقوه خود به دلیل صرف وقت جهت صحبت کردن با شما، پرسیدن سؤال از شما یا حتی برای پاسخگویی سریع به یک ایمیل تشکر کنید. همه این راهها، روش‌های ساده‌ای برای نشان دادن میزان قدردانی شما نسبت به آنها و بالا بردن عزت‌نفس آنها می‌باشد.

 

تشکر کردن موجب تغییر ذهنیت افراد می‌شود.

بر اساس تحقیقی که در این رابطه انجام‌شده است، عموماً کودکانی نسبت به خدمات دریافت شده قدردان هستند، نمرات بهتری دریافت می‌کنند، اهداف بالاتری انتخاب می‌کنند و از خانواده، دوستان و مدرسه خود احساس رضایت بالاتری نسبت به آنها که قدردان نیستند دارند. به عبارت دیگر قدردانی به شما کمک می‌کند تا نقاط بالاتر و بهتری را ببینید و برای بدست آوردن آنها تلاش کنید.

 

خوب حالا اگر در فرایند فروش قرار گرفته باشید، این موضوع چه معنایی برای شما دارد؟ تشکر کردن در واقع کلید اصلی کسب نتایج بهتر و بیشتر در هر روز است. قدردان بودن و دریافت حس قدردانی از طرف مشتریان و دوستان در مقابل موجب انگیزش بیشتر و تلاش بیشتر از سوی شما می‌شود. تحقیقات بسیار زیادی موفق به نشان دادن ارتباط مستقیم بین مثبت اندیشی و در نتیجه کارایی بالاتر شده‌اند.

 

تشکر کردن موجب رشد شما می‌شود.

مطالعات همچنین نشان داده است که تشکر کردن موجب احساس همدلی در دو طرف می‌شود، باور و رویکرد شما را ارتقاء می‌دهد و همچنین شادی و خرسندی کلی شما را افزایش می‌دهد – – که همه و همه برای رشد شخصی شما بسیار حساس است.

 

رشد شخصی هم برای نمایندگان فروش در طی دوره فعالیت حرفه‌ای آنها از اهمیت حیاتی برخوردار است. در حوزه فروش هرگونه فعالیتی که داشته و در پی ارتقاءدادن آن باشید، ایجاد یک زنجیره از “تشکر” برای نشان دادن قدردانی خودتان از مشتری بالقوه موجب تغییر شخصیت و برخورد شما با مشتری بالقوه در بلندمدت شده که می‌تواند موجب ارتقاء و بهبود موقعیت شما شود.

 

فروش در واقع آغاز کردن و توسعه روابط دوسویه است و در حالیکه ایجاد ارتباط و حفظ آن ممکن است برای برخی از نمایندگان فروش کار سخت و دشواری باشد، استفاده از یک کلمه ساده “تشکر می‌کنم” می‌تواند شروعی خوب و مناسب برای شکل دادن به این فرایند باشد.

 

سپاسگزارم برای وقتی که برای خواندن این مطلب صرف کردید.



برچسب ها: تشکر ،
آخرین ویرایش: جمعه 13 آذر 1394 10:55 ق.ظ

شنبه 18 شهریور 1396 03:13 ب.ظ
Greetings! Very helpful advice within this article!
It's the little changes that produce the biggest changes.
Thanks for sharing!
سه شنبه 17 مرداد 1396 02:04 ق.ظ
Highly descriptive article, I liked that a lot. Will there be a part 2?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر