تبلیغات
آموزش بازاریابی مجازی - شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی کاربران و بازار خود را افزایش داده اند؟

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی کاربران و بازار خود را افزایش داده اند؟

نویسنده : سارا عرفانیان چهارشنبه 4 آذر 1394 11:11 ق.ظ  •    ارسال شده در: کسب و کار و تجارت

هر نهادی که وابسته به مردم یا به اصطلاح کاربران باشد، در واقع حیات خود را مدیون کاربران است. بنابراین کمپانی های آگاه به دنبال جذب و حفظ حداکثری مشتری ها هستند. بازاریابی اینترنتی و موبایل مارکتینگ اگر به درستی بکار گرفته شود، می تواند دامنه ی کاربران هر نهادی را افزایش دهد.
در این باره در این مقاله به بررسی شرکت های مشهوری می پردازیم که با استفاده از روش های بازاریابی وب توانسته اند، دامنه ی کاربران خود را افزایش دهند.
 
Hotmail

روش بازاریابی: بازاریابی ویروسی

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟


بازاریابی اینترنتی و افزایش کاربران

l  یک سرویس ایمیلی رایگان است که در سال 1996 راه اندازی شد. در صفحه ی اصلی این پایگاه، از کاربران در خواست میکنید که یک اکانت رایگان ایمیلی برای خود ایجاد کنند. این خبر از طریق بازاریابی ویروسی منتشر شد و در طول شش ماه تعداد کاربران آن به یک میلیون نفر رسید. در حال حاضر تعداد کاربران این سامانه ی ایمیلی 360 میلیون نفر است.


paypal
روش بازاریابی: اعمال نفوذ ebay

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟


paypal سرویس پرداخت مالی است که در واقع با استفاده از قدرت ebay توانست شانس محبوبیت در میان کاربران را داشته باشد چرا که ebay به کاربران پیشنهاد می کرد که از این سرویس برای پرداخت های خود استفاده کنند. همچنین فروشنده های بسیاری به تقلید از ebay اقدام به معرفی و پیشنهاد آن به کاربران کردند. مهم ترین مزیتی که فروشنده ها روی آن اتفاق نظر داشتند این بود که، استفاده کردن از سرویس paypal راحت و سریع انجام می شود. این سرویس هم اکنون 169 میلیون کاربر دارد که کار خود را از سال 1998 آغاز کرده است.


napster
روش بازاریابی: اشتراک گذاری

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟
napster یک سرویس اشتراک موزیک است که فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرد. این شبکه با به اشتراک گذاری موزیک با استفاده از کپی رایت توانست تا کنون به 57 میلیون کاربر ارتقا پیدا کند و به طور فزاینده قدرت خود را بالا ببرد چرا که هر روز تعداد زیادی موزیک از طریق این پایگاه به اشتراک گذاشته می شود.

 

Linked in
روش بازاریابی: حمایت گوگل
شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟

تعداد اعضا: 200 میلیون کاربر
شبکه اجتماعی لینکدین که در سال 2003 راه اندازی شد، با این هدف که بتواند محلی برای تجمع اهالی کسب و کار و افراد معروف باشد، آغاز بکار کرد. شما می توانید پروفایل های افراد سر شناس و اهالی کسب و کار را در این شبکه بیابید. حالا شما نام هر فردی را در گوگل سرچ کنید می توانید پروفایل لینکدین آن را در صدر گوگل ( در صورت موجود بودن ) مشاهده کنید. طی این مدت ( حدود ده سال ) تعداد کاربران این شبکه از 2 میلیون نفر، به سرعت رشد کرد و به 200 میلیون نفر رسید.

 

Facebook
روش بازاریابی : دوستانه و جمع دوستان

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟
جمعیت: 1.41 میلیارد نفر
فیس بوک در در جه ی اول، یک گروه دوستانه بود که دانش آموزان یک مدرسه، از طریق آن در جمع دوستان خود وارد می شدند و حلقه های خود را گسترش می دادند. فیس بوک تا مارس 2015 بالغ بر 1.41 میلیارد کاربر را به خود جذب کرده است.

 

Gmail
روش بازاریابی : حمایت انحصاری گوگل

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟

جمعیت : 900 میلیون نفر
جیمیل، در واقع در ابتدا سرویسی خصوصی در گوگل بود که کاربران قادر بودند با آشنایان و فامیل خود در آن ارتباط برقرار نمایند. اما سیاست های گوگل بر آن شد که از سال 2007 ، این سرویس را عمومی کند. در حال حاضر جیمیل 900 میلیون کاربر دارد.

 

Okcupied
روش بازاریابی: تولید محتوا ( بازاریابی محتوا )
شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟
جمعیت: 30 میلیون نفر
این سایت، در واقع وب سایتی دوست یابی است که فعالیت خود را در سال 2004 شروع کرد. رویکرد okcupied این بود که با تولید محتوای قوی کاربران را به سمت خود جذب کند، بنابراین شروع به تولید محتوای عالی در زمینه ی سرگرمی و شادی و تفریحی نمود. با این حال توانست تعداد مخاطبین خود را توسعه دهد و به اهداف خود دست یابد. جالب است بدانید که این شبکه، در سال 2007 در لیست 10 سایت برتر معرفی شد.
 

یوتیوب

روش بازاریابی: حمایت MySpace

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟

جمعیت: 1 میلیارد نفر

یوتیوب شبکه ی اجتماعی بزرگی از فیلم هاست، که شما می توانید در آن انواع فیلم های آموزشی و ... را مشاهده کنید. تا پیش از سال 2005، یوتیوب از MySpace برای محبوبیت خود استفاده می کرد. در آن زمان، MySpace با جمعیت 25 میلیون کاربر، بزرگترین شبکه ی اجتماعی زمان خود به شمار می رفت. یوتیوب از این شبکه برای برند سازی خود استفاده می کرد. هم اکنون یوتیوب با دارا بودن 1 میلیارد کاربر، بعد از فیس بوک، در دنیای شبکه های پر کاربر حرف اول را می زند.

 

Reddit

روش بازاریابی: محتوای فیک

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟

جمعیت: 36 میلیون کاربر

 

Reddit یکی از شبکه های اجتماعی است که در سال 2005 راه اندازی شد. این شبکه در ماه های اول زندگی خود، هیچ گونه کاربری نداشت. موسسان این شبکه از پروفایل های جعلی ، برای تولید محتوا در این شبکه استفاده کرده و تا توان داشتند، به تولید محتوا برای این شبکه پرداختند. این دلیلی شد که کاربران با این شبکه آشنا شدند و به کاربران جعلی اش پیوستند.

Reddit در حال حاضر حدود 36 میلیون کاربر دارد و روزانه میلیون ها بار به بازدید کنندگان و جستجوگران نمایش داده می شود.

 

توییتر

روش بازارابی : بهبود تجربه ی کاربری

شرکت های مشهور چگونه با استفاده از بازاریابی دامنه ی کاربران و بازار خود را گسترش داده اند؟

جمعیت: 320 میلیون کاربر

شبکه ای محبوب توییتر، در سال 2006 کار خود را شروع کرد. عمده ترین مشکل این شبکه ی اجتماعی در شروع فعالیتش، ثبت نام کاربران و عدم فعالیتشان در شبکه بود. توییتر به بررسی این مشکل پرداخت و علت فعالیت و عدم فعالیت کاربران را مورد بررسی قرار داد. در نتیجه حاصل تحقیقات این شد که تجربه ی کاربری را ارتقا بخشند. این کار موجب شد کاربران به فعالیت در این شبکه علاقه نشان دهند به طوری که هم اکنون حدود 320 میلیون کاربر در این شبکه در حال فعالیت هستند.

 

منبع:artamarketing.com

 



:: موضوعات مرتبط: بازاریابی اینترنتی
:: برچسب‌ها: بازاریابی مجازی, بازاریابی شرکت های مشهور, بازاریابی اینترنتی
ن : دلیری
ت : سه شنبه سوم آذر ۱۳۹۴

در این مقاله ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند. دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید.

10 اشتباه در بازاریابی مجازی

۱ – یکی ازعوامل عدم موفقیت در زمینه بازاریابی زمانی حاصل می شود که سایت قادر به ایجاد بستری امن و قابل اطمینان در هنگام سفارش خریداران، نباشد. برای ایجاد چنین اطمینانی، سایت می تواند به خریداران این اطمینان را بدهد که کلیه عملیات سفارش خرید از طریق سرورهای امن انجام خواهد گرفت. و برای مشتری اطمینانی ایجاد کند که کلیه اطلاعات از قبیل آدرس الکترونیکی و اطلاعات شخصی افراد به صورت کاملا محفوظ، نگه داری شده و به هیچ وجه فروخته نخواهند شد.

۲ – چنانچه تبلیغات سایت از قابلیت جذب بالایی برخوردار نباشند. یکی از عوامل عدم جذب مشتریان، پرداختن به بیان کلیه جزییات خدمات بدون ذکر قابلیتهای اصلی محصولات و خدمات است. همچنین به دلیل عدم وجود تیترها ویا خبرهای اصلی، سایت قادر به جذب مشتریان نخواهد بود. یکی دیگر از عوامل مهم عدم جذب مشتریان، عدم وجود رضایت نامه سایر مشتریان که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده اند و همچنین نبود ضمانت برای محصولات و خدمات می باشد.

۳ – یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت درامر بازاریابی، عدم وجود سیستمی مناسب جهت ترقیب کاربران به بازدید مجدد از سایت است. توجه به وجود چنین سیستمی به این علت حایز اهمیت است که، کلیه افرادی که مایل به خرید جنس هستند در دفعات اولی که از هر سایت بازدید به عمل خواهند آورد، هرگز جنسی را خریداری نخواهند نمود. در اصل هر چقدر تعداد دفعات بازدید بیشتر شود، شانس و یااحتمال خرید نیز به میزان قابل ملاحظه بالا خواهد رفت. موثرترین راه برای متمایل ساختن کاربران به بازدید مجدد، امکان عضویت رایگان در خبرنامه الکترونیکی وب سایت شما است.

۴ – عاملی دیگرکه در عدم موفقیت سایت نقش دارد، عدم آگاهی دادن به خریداران در مورد تجارت شما است. بدین معنا که چنانچه خریداران اطلاعات کافی در مورد طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خریداری نمایند داشته باشند، با اطمینان و اعتماد بیشتری در این راه گام بر می دارند. در سایت خود صفحه ای با نام “درباره ما” شامل اطلاعاتی از قبیل تاریخچه بنگاه اقتصادی خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غیره قرار دهید.

۵ – نبود راه های متعدد جهت دریافت سفارش از طرف مشتریان. از انواع روشهای پرداخت پول می توان به کارتهای اعتباری، چک، پول نقد و فرمهای خاص الکترونیکی دیگر اشاره نمود. شما قادرید با گذاردن راههای گرفتن سفارشات از طریق تلفن، آدرس پست الکترونیکی، سایت، فکس، آدرس پستی و غیره زمینه را برای خریداران مساعد سازید.

۶ – عاملی دیگر در عدم پیشرفت امر بازاریابی، نداشتن ساختار و ظاهر حرفه ای وب سایت می باشد. شما باید نام دامنه اختصاصی برای وب سایت خود داشته باشید که با تجارت شما مناسبت داشته باشد. ساختار طراحی صفحه بایستی به گونه ای شکل گرفته باشد که بازدید کنندگان قادر به پیمایشی ساده و سریع در آن باشند. و همچنین بایستی طراحی گرافیکی صفحات کاملا مرتبط با نوع فعالیت سایت باشد.

۷ – قبل از دادن چیزهای رایگان به مشتریان، آنها باید تبلیغات شما را ببینند و سپس به صفحات دیگر سایت هدایت شوند. اگر سایت از قابلیت ارایه محصولات رایگان در جهت متمایل ساختن بازدیدکننده به سایت استفاده می کند، بایستی این محصولات یا در زیر تبلیغات سایت و یا در صفحات دیگر سایت واقع شوند. چنانچه لیستی از محصولات رایگان در بالای تبلیغات گذارده شوند، بازدیدکنندگان هرگز به تبلیغات برای محصولاتی که جهت فروش هستند، توجه نخواهند کرد.

۸ –سایت شما قادر به جذب مخاطبان هدف شما نیست. یکی از ساده ترین راههای موجود، بررسی خریدهای انجام شده توسط مشتریان و بررسی علل توجه آنها به این محصولات می باشد. اطلاعات بدست آمده در این زمینه، به شما در اصلاح روشهای بازاریابی و نوع تبلیغات کمک خواهند کرد.

۹ – یکی از مهمترین عوامل شکست یک سایت، نداشتن سیستمی منظم جهت بررسی سایت ، تبلیغات آن و در نهایت اصلاح آن است. فروشندگان زیادی هستند که هیچگاه تبلیغات طراحی شده خود را تغییر نمی دهند. شما باید همواره وضعیت تبلیغات سایت خود را کنترل و اصلاح کنید تا حداکثر میزان پاسخ از تبلیلغات را بدست آورید.

۱۰ – هیچ اجباری را جهت خرید محصولات خود به بازدیدکننده الغاء نمکنید. ممکن است محصولات شما به دلیل کیفیتهای بالایی که دارند، موردتوجه افراد زیادی واقع شود اما همین افراد به محض خروج از سایت، به مرور زمان و به تعویق انداختن زمان خرید، محصولات شما را فراموش خواهند کرد. برای حل این مشکل، به بازدیدکنندگان یک سری محصولات و امکانات رایگان و همچنین تخفیف بدهید و در ضمن برای هر تخفیف یک زمان پایان اعتبار در نظر بگیرید.

 

منبع:tabliq.com



برچسب ها: افزایش مشتری ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 4 آذر 1394 11:20 ق.ظ

یکشنبه 12 شهریور 1396 11:00 ب.ظ
Hello friends, its impressive paragraph about teachingand completely
explained, keep it up all the time.
چهارشنبه 4 آذر 1394 04:15 ب.ظ
سلام
من شمارو لینک کردم لطفا منو بانام بازاریابی مجازی لینک کنید
ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر